Moeite met opstaan

Moeite met opstaan

Julian Hochgesang Wd8gstxy3s Unsplash

Het is vandaag 01 oktober en het weer wordt guur en koud. Aan het einde van de maand gaat de klok een uurtje achteruit. Allemaal van die puntjes waardoor je je bed niet uit kunt in de ochtend en nog lekker een keertje om wilt draaien.

’s Morgens douchen is een goede manier op wakker te worden. Hoe koud douche jij eigenlijk? Of ben jij die persoon die juist heel heet doucht? Wat is nu de beste douchetemperatuur om goed wakker te worden.

Van een ijskoude douche in de ochtend wordt je goed wakker. Voor andere is dat een zware straf. Voor die mensen is er goed nieuws. Het is nooit bewezen dat een koude douche goed is. Er zitten wel wat voordelen aan, het zou beter zijn voor je bloedsomloop. Maar wanneer jij je er niet goed bij voelt kan het zorgen voor stress. En dat wil je toch niet als je net wakker bent?

De beste douchetemperatuur om ’s morgens goed wakker te worden ligt tussen de 30 en 37 graden. Als je eronder staat moet het water namelijk comfortabel aanvoelen. Het mag niet te heet zijn, want dan kan je je huid beschadigen, je huid kan dan rood en geïrriteerd aanvoelen en gaan jeuken. Dat geldt overigens ook voor als je te lang onder de ijskoude douche staat. 10 minuten is lang genoeg om heerlijk wakker te worden en fris aan de dag te beginnen.

Share this post

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *